måndag 9 juli 2012

Virkat burklock och egengjort kort!




I helgen skulle vi till en födelsedagsfest och istället för att köpa ett kort gjorde jag ett eget. Detta är det första kortet som jag har gjort (om man inte räknar med dem som jag har broderat ett motiv till) och jag känner mig rätt så nöjd med resultatet.











För några dagar sedan virkade jag ett burklock till en burk som jag ska ha amigurumi ögon i. Idéen fick jag här.
Mönstret till Hello Kitty fick jag härifrån.

Däremot fick jag inte rätt på Hello Kittys rosett och utifrån detta söta mönster på rosetter gjorde jag en egen variant och den gjorde jag så här:




- Virknål 2
- Garn: Svarta fåret candy

- Virka 3 lm och slut med en sm
- ”Virka 2 lm, och därefter 3 st med nedtag i ringens mitt. Virka 2 lm och sen en sm i ringens mitt”
Upprepa ”-”


Kolla ovanstående länk för mer info om nästa steg.







5 kommentarer:

  1. Men vad fint! Passar ypperligt till dotterns burkar! :)
    /Isabel
    www.labellavida.se

    SvaraRadera
  2. Jätterolig idé...får nog gjöra mej en blogg. Vilken blogg är det här..det är så fint och vackert runt mej:) Kram Anna Ahlqvist

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Jag blir så glad när jag läser era kommentarer. Anna: Kicka gärna in igen, den uppdateras då och då och det är i första hand en pysselblogg =).

    SvaraRadera
  4. Men så gulligt ditt lock blev! Nu blev jag inspirerad att göra en till :)

    SvaraRadera
  5. Tack "Fru Bäver". Jag fick faktiskt inspiration till detta av dig efter att ha sett de burklocken som du har virkat.

    SvaraRadera