tisdag 2 april 2013

Lilla kanin med flera.

När det började närma sig påsk virkades lilla kanin. Den blev så söt och den kan både stå och sitta och röra på armar och ben. I mönstret som jag hittade här finns beskrivning hur man får rörliga ben och fina ansiktsdetaljer.
Jag virkade lilla kanin med garnet Drops Muskat och virknål 3,5. För att ge lite tyngd så att den kan stå lättare la jag i fötterna ett litet tygpaket med plastgranulat i.








Lilla kanins ben blir till.

Mönster till kycklingen kan laddas ner från Raverly, men finns också här.
Mönster till korgen är dels frivirkning och dels från detta mönster.


Mönster till påskägget finns här.




4 kommentarer:

  1. Jättefin blogg med jättefina alster :)

    SvaraRadera
  2. Tack, va roligt att höra =)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken otroligt söt kanin och vilken trevlig blogg du har! Det finns ju en massa fina saker att titta på :) Hit kommer jag säkert fler gånger.
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Tack, va kul att höra. Jag är också väldigt förtjust i din blogg och tittar in där då och då.

    SvaraRadera